Tuesday 11 September 2012

Oh, my jadual

                                                              Assalamualaikum

Cepatnya masa berlalu. sedar tak sedar saya kini sudah berada dalam semester 3. tapi masih di tahun pertama. eh macam mana pulak tu ye? biasanya kalau dah masuk sem3 mesti la dah tahun 2. betul tak? hehe. adakah saya study di luar negara? jawapannya tidak sama sekali ok. saya cuma part time student sahaja dan sedang menuntut di  Open University Malaysia. sebab tulah jadual saya tak sama macam full time student yang lain.


kampus saya --> stulang laut, jb.

Bercerita mengenai jadual kan, saya punya jadual untuk semester 3 dah keluar tadi. punya lah excited sampai setiap hari saya bukak website oum, check sama ada jadual terbaru dah di update ke belum. kalau tak di update lagi alamat staff oum kena dengar la saya berleter dengan mereka. lalala. yelah mana tak nya, kelas tak lama lagi nak start, tapi jadual tak keluar-keluar lagi. haisshh.. saya punya la semangat nak study ni. ceh ceh.berkobar-kobar la sangat ye. hehe.

Tapi kan, semangat saya ni boleh pakai kejap je. lepas tu jadi hangat-hangat taik ayam. eh peribahasa ni sesuai ke dengan situasi sekarang? ah hentam jela. sorry cikgu sadai :) anak muridmu dah lama meninggalkan bangku sekolah. hehe. umm kenapa saya jadi macam ini? sebab bila tenguk jadual tu keluar tadi semangat yang tadi 100% jatuh merundum sehingga tinggal 10% sahaja. perbezaan yang sangat ketara tuu.

Oh! my jadual for sem 3 sangat-sangat lah berterabur dan tak sama masa sem 1 & 2 dulu. kalau dulu saya hanya perlu attend tutorial class 2 minggu sekali or 3 bulan dalam sekali, tapi for this sem no more already. i have to come every week. huargghh. tak nak... saya lebih rela kelas sehari penuh bermula  pukul 8 pagi hingga ke pukul 5 petang walaupun tersangat lah penat daripada kena datang cuma untuk satu slot=satu subjek=2 jam dalam seminggu then tiap-tiap minngu kena datang. huhu. dulu kelas ari ahad je. sekarang kelas ari sabtu dan ahad. oh my....sanggupkah saya? suka-suki je kan saya complain. kalau staff oum baca ada faedah juga. he he.  mana tahu mereka prihatin dan boleh ubah jadual. (in my dream jela kan) haha.

Walau bagaimanapun (ayat bajet skema :p), ini adalah pilihan saya. saya yang pilih untuk study part time dan kerja full time. bukan sesiapa yang paksa. kalau jadual bercanggah dengan kehendak hati saya sendiri sekali pun, saya tetap kena ikut dan patuhi juga, right? sebab saya berazam untuk habiskan pengajian saya less than 4 years. tak sanggup tunggu lama-lama. :) chayyok!


Nervous tunggu keputusan exam for sem 2. hope keputusan akan secemerlang sem 1 (:



3 comments:

Mia Liana said...

wahhhh semoga berjaya ya... belajar rajin2 tau!

roslita thalib said...

ty kak :)insyaallah. kak mia study situ jgak ke? dah sem brapa? mana tau lepas ni boleh jmpa2 n mntak tips sikit. hehe

Anonymous said...

jordan outlet
kyrie 7 shoes
bape
supreme official
kd shoes