Monday 3 June 2013

Susahhnya nak maintain unique view...

Assalamualaikum.

Memang sangat sukar nak maintain UV blog. Lebih-lebih lagi buat blogger yang baru nak naik, tak berapa nak hot sangat and jarang tingglakan jejak or komen di blog orang lain. macam saya ni kan.

setiap kali bukak nuffnang,, mesti ayat ini yang akan terkeluar dulu - alahai ciputnya aku punya UV hari ni. huhu.  memang lepas tu, kau akan rasa down sangat sebab takd ada yang sudi singgah dekat blog korang. sobsob.

tapi inilah adat berblogging. sekejap korang akan ada di atas, tak sampai beberapa jam korang akan terus menjunam jatuh sampai tahap paling rendah.

nak buat macam mana. kenalah redha.

saya percaya, bukan mudah nak mencapai tahap UV 3000 sehari. ianya memerlukan komitmen dan tahap kesabaran yang tinggi. lagi satu, blog korang mestilah mempunyai info yang menarik untuk dikongsi bersama pembaca di luar. macam tulah baru ada orang yang nak datang singgah and baca blog korang. ye dak??

da nak hampir setahun saya menjadi blogger sekerat masa. kenapa sekerat je? sebab tak setiap hari saya akan update entry baru. sebab itulah UV tak pernah naik. turun adalah!

saya memang salute dengan kak mia liana dan abang ben sebab setiap hari ada sahaja entry baru untuk dikongsi dengan para pembaca setianya. walhal komitmen yang sudah bekeluarga ni lagi tinggi rasanya. saya yang bujang ni pun nak update entry 2 hari sekali pun belum tentu lagi. huhu







2 comments:

Syamimi Saad said...

sama la kita pun..UV tak naik mana pun.. apa2 pun bersyukur sebab ada yang sudi singgah..

roslita thalib said...

@mimie: umm itulah. walaupun tak banyak,, tpi masih ada yg sudi singgah macam kamu ;) ty yer