Wednesday 5 June 2013

11 Negara dalam Dunia yang tak ada Tax

Info ni saya dapat dari sahabat saya. sahabat saya pula dapat daripada lecturer dia. kira ada pusingan 360 darjah di situ. haha. daripada pening-pening lalat, jom kita lihat senarai 12 negara yang tak ada tax langsung!

1. Brunei Darussalam
kalau ikutkan list yang dibagi, Brunei merupakan satu-satunya
 negara asia tenggara yang tak ada tax. mungkin sebab negara dia kaya kot?


2.  United Arab Emirates (UAE)
yang ni memang tak dinafikan negara kaya. tak de duit beriban 
jangan harap boleh jejak kaki di sini. hehe


3. Kuwait


4. Oman


5. Qatar


6. Maldives
antara pulau yang tercantik berada di sini


7. Vanuatu 
boleh tahan cantik juga pantai dan pulaunya
(baru search google image tadi)


8. Andora


9. Bahamas


10. Monaco


11. Nauru



sebenarnya ada 12 negara yang tak ada tax dalam dunia ni. tapi saya lupa lak yang lagi satu tu. banyak makan semut agaknnya... saya pergi tanya dulu then saya update balik ok. hihi

oh ya,, Malaysia memang tak tersenarai dalam list ini. harap maklum. jadi tak yah berharap kot. hehe

# gambar adalah di copy & paste daripada google image


No comments: