Wednesday 3 April 2013

Pengalaman Peperiksaan Perkhidmatan Awam

Assalamualaikum.

lama tak mengupdate blog. hari-hari dok baca entry yang sama memang sangat bosan... tuan dia pun dah bosan tenguk blog yang dah habuk berhapak ni. hihi.

bukan apa, minggu ini dan minggu-minggu seterusnya sangat busy dengan peperiksaan. mau pecah kepala otak den ni. huhu.

01.04.2013. april fool lah sangat!

itu tarikh keramat masuk dewan peperiksaan tau dak. ermmm lebih kurang 2 hari yang lepas. bukan april fool yang dok kenakan kawan-kawan, adik beradik, sepupu-sepapat tu semua... uhuk.


2 buku tebal, 1 buku nipis untuk dibawa ke putrajaya dari johor bahru.. dibawa okeeehhh bukan dibaca. kekeke. mentang-mentnglah open book test,,, suka suki  mu sahaja kan tak baca roslita!.

nak buek macam mana, den busy dengan kerja lain. hihi. 

pengalaman?

1. buku sangat berat ohh yeaa! travelling 4 jam bersama buku-buku tercinta. macam nak patah pinggang bawak beg. penuh dengan buku ja.

2. walaupun open book test, kau jangan hingatlah boleh score 100%. buahaha. why? sebabnya masa tak akan cukup untuk refer buku, then tenguk soalan, pastu isi jawapan. at last, ada 3, 4 soalan tu hentam ja.. muehehehe.

3. yang ini penting. nasib baik la sempat tagging buku. kalau tak, lagi lama lah nak mencari jawapan dalam setiap ceruk penjuru buku ni. 


4. nasib baik lh bawak slip exam. kalau tak, hangpa memang tak kan dapat masuk dewan la. harap maaf, sila datang kembali untuk siri berikutnya. mau menangis engkau di situ. dah la JB dengan Putrajaya sangat jauh. 350 km! ohh man.

5. hihi. malu pula nak cerita. orang lain semua pakai pensel 2B / BB untuk isi borang OMR. kita pula ni kan pakai pensel hotel ancassa masa kursus kat PD yang tak ada B langsung. malu den kena tegur dengan pengawas peperiksaan. dah pensel tu je yang ada. hentam jelah.

itu sahaja setakat ini. pengalaman,, sangat best dapat jumpa kawan-kawan lama masa kursus 5 bulan yang lepas. yang tak bestnya, lepas exam, semua terus balik. tak sempat snap pic dengan mereka semua.

ambil pic dengan rakan sekerja satu office jelah. lalitah!


ayooo! gambar blur lah pulak.... (nak tunjuk ketebalan buku je di situ) hikhik.


from dewan peperiksaan utama, aras 6 di putrajaya. pemandangan yang cantik. cuma ini je yang mampu di snap. itupun pakai telipon orang lain!

p/s : tengah bersiap sedia untuk pepriksaan akan datang. 7/4, 9/4, 11/4. 18/4. xoxo. wish me luck.

p/s/s : memang blog akan lebih teruk berhapak lepas ni.