Saturday 4 January 2014

Ranking alexa malaysia tidak dipaparkan-minta bantuan daripada blogger terkenal HH :)

Hampir kesemua blogger tahu apa itu ranking Alexa. kecuali newbie macam saya nilah. 
eh eh newbie ke kalau dah setahun lebih berblogging... tett

Pada mulanya saya buat tak kisah je pasal ranking Alexa ni. yelah. niat asal berblog pun saja suka-suka membusykan diri yang sememangnya dah busy. Tapi lama kelamaan bila tenguk semua blogger dok update pasal ranking Alexa mereka, saya pun jadi curious. 

"ranking blog aku berapa ye?"
daripada perasaan ingin tahu tersebut maka saya gagahkan diri juga buka web Alexa dan check ranking blog. mak oiiii. banyak betul nombor. berjuta-juta tuuuu


anda perasan tak? global rank ada. tapi rank in Malaysia hampeh tarak. dah macam-macam cara buat. semalaman godeh google cari informasi yang boleh dijadikan panduan, tapi tak jumpa. sedih rasanya. at last pukul 1 pagi semalam saya give up, buka facebook dan terus mesej HH. 



Alhamdulillah, selepas HH terangkan secara detail baru saya mengapa dan kenapa. tak adalah risau macam semalam. HH sangat membantu. 
Terima kasih. tunjuk ajarku sifu :) hehe

oh ye HH ada buat panduan baru untuk bolehkan blog dapat ranking Alexa
Terfamous sekejap. hihi. klik SINI untuk membaca dengan lebih lanjut.




6 comments:

Unknown said...

klu akak nye 3 juta, sy ni tak tau la bape juta pulak..hhuhuh
ape2 pon yg penting terus berblog!

roslita thalib said...

ekeke.... u too dear :)

Gee Lion said...

pernah dengar tapi masih takde kesedaran lagi nak mengetest.. hehe.. (:

maszull said...

assalamualaikum ros....bestnya blog hh mmg bestkan...:)

WAQI' said...

Slm...sy Amir...alhamdulilah sy dh berjaya temuduga utk PKP tu...soalan sy..pihak JPA ada tak bagi apa2 bentuk bantuan ke utk ambik program PJJ di OUM?...sbb sy nanti nak ambil juga PJJ dalam Sumber Manusia.

Anonymous said...

fear of god outlet
bape sta
ggdb
supreme
gap yeezy
goyard handbags & purses
jordans
golden goose outlet
curry 6
jordan 1 high