Monday 18 February 2013

Pelancong di Negeri sendiri?

Assalamualaikum.


semalam...

berada di sini untuk solat asar

 

sambil menunggu kawan untuk selesai solat, sempat jugalah berjalan-jalan di sekitar masjid. niat hanya mahu mengambil gambar pemandangan di sekitar kawasan.

tapi...

ada satu "ahjussi" korea ni ingat saya pelancong macam mereka jugalah... 

terus dia offer untuk ambil gambar saya berlatar belakangkan masjid. mula-mula ingatkan dia suruh saya ambil gambar dia. rupanya dia nak ambil gambar saya. hehe. (kesian agaknya tenguk saya sorang2 snap gambar sana sini tanpa teman) 

terkejut kejap. excited...
apa lagi,, terus pass camera pada dia.

dan inilah hasilnya... 


belakang tu ialah selat tebrau yang memisahkan singapore dan johor... 
kalau sesiapa yang nak masuk singapore percuma, bolehla berenang dari sini. kena tangkap tanggung sendiri ye :p

masjid sultan abu bakar yan berada di atas bukit 


kamsahamnida mr ahujussi :)

actually,, ini pertama kali ambil gambar di masjid walaupun dah duduk jb hampir 22 tahun. 
ini semua gara-gara mr ahjussi yang ingat saya pelancong di sini. muehehehe. 

tapi apa-apa pun,,, mr ahjussi terbaik! tak sombong and sanggup ambilkan pic saya walaupun group dia dah lari ke mana tah time tu.

makin jatuh cinta dengan Korea  <3
ouhhh bilalah boleh jejakkan kaki di sana...

Pelancong di Negeri sendiri? pun bolehhh....

Good Night, wassalam.




15 comments:

Unknown said...

Bila la nak pergi johor...teringin nak bercoti2 kat sane pulak ^^

Anonymous said...

wah cantiknyer kat sini ye

Ainim Rashihah said...

As Salam..baiknya korean tu. Masa saya dlm lrt dulu, ada seorang lelaki menegur saya. dia tny samada saya boleh cakp korea ke tak..sayangnya time belum belajar hangeul lagi. kalo sekarang ni, mungkin boleh ckp ngan korea tu

Unknown said...

wow...bestnyerrr !!!!

roslita thalib said...

xoxo.. bila masa pula register blog yuni? kiki. nak kak ita ajar ke

roslita thalib said...

jom2... kalau mai johor jangan lupa bagi tahu ok ;)

roslita thalib said...

aah,, memang cantik ka :)

roslita thalib said...

waalaikumussalam ainim suju. hehe. saya pun dalam proses untuk belajar. tapi serius susah... huhu. belajar dari movie je, memang lambat la nak faham. kekeke

Unknown said...

of course...2ggu kpulanganku ^_~

roslita thalib said...

alright! i will dear :) have a safe journey ok. miss u so much... ^.^

Pesta ulang tahun said...

waaah nice post :D sukses terus yaaa

hanahassan said...

cantiknya tempat ni , nak gak pergi , huhu .btw , done follow :) follow me back www.shhanahassan.blogspot.com

Unknown said...

Alamak! korean baik ye?...cari calon korean ler...huhuuh

roslita thalib said...

hehe baik la kot :) kalau jumpa calon tu nak satu boleh? kiki

roslita thalib said...

boleh2.. t kita jadi tourist guide ok! free je.... hehe